woensdag 1 juni 2022

Bahati


Wat ben ik toch blij met de mensen om me heen die me helpen.

De folder is klaar en gedrukt. Ik heb de folder al verspreid in het ziekenhuis en via WhatsApp.  Ik heb ook aan mijn contacten een donatie gevraagd. Er is al een aardig geldbedrag opgehaald. We kunnen nu zeker al 12 kinderen opereren en ik weet dat er nog meer gedoneerd gaat worden. Zelfs mijn ouders hebben hun vrienden gevraagd. Ik wil iedereen via deze weg bedanken.

Ik raak er zo van gemotiveerd. Een gevoel dat ik steeds sterker word. Afgelopen zondag ben ik vroeg opgestaan om een rondje van 45 km hard te lopen. Sommigen verklaren me voor gek, maar het is stiekem best heerlijk. Ik merk dat ik ook wel moe word en begin mijn bovenbenen ook te voelen, maar ik kan het uitschakelen en doorgaan.
Ik krijg ook vele positieve reacties. Ook mijn coach, Gert-Jan Wassink, is tevreden.
Wel hou ik goed in de gaten dat ik niet geblesseerd raak. Afgelopen week maar even een soort 'onderhoudsbeurt' gehad bij fysiotherapeut Anne Wilbrink.

Ik merk dat het veel tijd kost om te trainen en dat ik weinig tijd heb voor andere dingen  maar iedereen is begripvol. Ik doe veel tussendoor. Ik werk ook nog gewoon 32 uur.

Ik ben zo blij met de mensen om me heen.

In Tanzania is het maar afwachten of je geholpen kan worden. Voor die kinderen hangt daar hun hele toekomst vanaf.

Als ik dan het verhaal lees van Erik Staal over Musa, een jongen van 16 jaar oud. Met een zeer verwaarloosde botbreuk en wond aan zijn onderbeen. Zijn ouders hebben alleen kippen, een hut en een klein stukje land. Zijn ouders hebben hem 8 weken bij een "lokale healer" laten behandelen tegen betaling van 5 kippen. Maar ze zagen dat hij steeds zieker werd en zijn been niet genas. Uiteindelijk toch maar naar het missie ziekenhuis gegaan om te kijken of hij daar hulp kon krijgen. Hij heeft meer dan 4 weken in het ziekenhuis gelegen op kosten van het armenfonds.  Dit fonds wordt beheerd door een maatschappelijk werker van het ziekenhuis.  Musa heeft al 4 operaties achter de rug en vele wondverzorgingen onder narcose. De kosten lopen op, maar door de zorg van Simba Health kan hij zijn been behouden .

Bovenstaande is toch prachtig! Musa krijgt weer een toekomst.
Elke operatie kost 125 euro. Hopelijk kunnen we door middel van mijn sponsorloop vele kinderen weer laten lopen zodat zij ook een toekomst hebben.

Wil je sponseren? Dat kan op rekening:
NL40INGB0006160934
Lopen zodat anderen ook kunnen lopen.

Of kom gewoon langs op 9 juli. Locatie; Argoatletiek sportpark Bezelhorst Doetinchem 
Er zullen diverse clinics gehouden worden.
Komende tijd zal er meer duidelijkheid komen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten