zondag 1 mei 2022

Lopen zodat anderen ook kunnen lopen

Na anderhalf jaar gaat het nu eigenlijk gebeuren.  In september ga ik met een operatie team naar Tanzania om Erik Staal bij te staan. Eerst zou ik in maart 2021 meegaan, maar helaas heeft corona toen roet in het eten gegooid. Maar nu gaat het door en kan ik mijn bijdrage leveren.

Ik zal mij eerst even voorstellen.  Ik ben Alja Buseman 48 jaar en 14 jaar werkzaam als operatieassistent in het Slingeland Ziekenhuis.  Naast mijn werk ben ik hardlooptrainer bij de atletiek vereniging ARGO. Zelf ben ik een fanatieke lange afstand loper. Ik woon samen met Erikjan en onze 5 katten in Kilder.

In september 2020 had ik al een hardloop actie opgezet om geld in te zamelen om middelen en materialen te kopen. Dit zouden we dan in maart 2021 meenemen,  helaas. Maar het prachtige bedrag van 1850 euro heb ik overgemaakt aan stichting Simba. 

Maar nu??? Nu ga ik zelf hardlopen om geld in te zamelen.  Ik wil op 9 juli een poging doen 100 km hard te lopen.  Daarmee wil ik geld inzamelen voor het armenfonds van de Stichting.  In Nederland zijn we verzekerd voor medische kosten, maar in Tanzania niet. Daar kan iedereen ook niet de operatie kosten betalen. Een operatie kost ongeveer 125 euro.

Mijn doel is om 100 kinderen weer te kunnen laten lopen, zodat ze ook weer een toekomst kunnen hebben. 

Begin dit jaar ben ik al begonnen met de trainingen voor de 100 km. Ik doe dit onder begeleiding van Coach Gert-Jan Wassink van Running Movements.  Verder staat fysiotherapeut Anne Wilbrink voor mij klaar.

Wordt vervolgd. 

Groetjes Alja

2 opmerkingen: